Üdvözöljük a

Zala Megyei Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Kamarai rendezvények

<< 2018 Április >>
KeSzeCsüSzoVa
      1
2345678
9101112131415
16171819
20
2122
23242526272829
30      

Változások szavatosság, jótállás témakörében

2014 tavaszán több változás is történt a hibás teljesítést érintő szabályozásban, így több ponton módosultak a szavatosságra és a jótállásra, valamint a minőségi kifogások intézésére vonatkozó rendelkezések. Az alábbi tájékoztató a korábbi szabályozáshoz képest történt változásokat foglalja össze.

 

Feketelista

Az 1997. évi CLV. tv. 36. § értelmében  ha a vállalkozás a tanács ajánlásának nem tesz eleget, a békéltető testület jogosult a jogvita tartalmának rövid leírását és az eljárás eredményét  - nyilvánosságra hozni.

 

A feltüntetett vállalkozások a Békéltető Testület ajánlását nem teljesítették ezért magatartásukat a fogyasztók megrendelők szíves figyelmébe ajánljuk.

Pénzügyi Békéltető Testület

A Pénzügyi Békéltető Testület (PBT)  a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete mellett működő, bíróságon kívüli, alternatív vitarendezési fórum, mely a fogyasztók és a pénzügyi szolgáltatók között fennálló szerződésből eredő jogviták kezelésével foglalkozik.

Mit is jelent az elállási jog internetes vásárlás esetén?

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. Kormányrendelet (rendelet) alapján úgynevezett elállási jog (a termék visszaküldésének joga, visszaküldési garancia) illet meg bennünket internetes vásárlás esetén, és e jogot néhány kivételtől eltekintve minden esetben gyakorolhatjuk.

Az 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről

Az Országgyűlés annak érdekében, hogy olyan szabályozás jöjjön létre, amely biztosítja a fogyasztói érdekek - különösen a biztonságos áruhoz és szolgáltatáshoz, a vagyoni érdekek védelméhez, a megfelelő tájékoztatáshoz és oktatáshoz, a hatékony jogorvoslathoz, továbbá a társadalmi szervezeteken keresztül történő fogyasztói érdekképviselethez fűződő érdekek - védelmét, valamint az érvényesítésükhöz szükséges intézményrendszer továbbfejlesztését, a következő törvényt alkotja:

Európai Fogyasztói Központ

Az Európai Fogyasztói Központ elsődleges feladata továbbra is határon átnyúló (amkikor a fogyasztó lakóhelye és a kereskedő székhelye különböző országban, az EU valamely tagállamában, Izlandon vagy Norvégiában található) egyedi fogyasztói panaszok és jogviták rendezésében való, hatósági eljáráson kívül történő közreműködés, azaz közvetítés és mediáció a fogyasztó és a vállalkozás közötti megállapodás, egyezség létrehozása érdekében.

 

Bővebben: http://www.magyarefk.hu