Üdvözöljük a

MNB „Azonnali fizetési rendszerrel” kapcsolatos kérdőív

honlapján!

-

Kamarai rendezvények

<< 2018 Október >>
KeSzeCsüSzoVa
1234567
891011121314
15161718192021
2223
24
25262728
293031    

MNB „Azonnali fizetési rendszerrel” kapcsolatos kérdőív

Magyarországon 2019. július 1-étől indul az azonnali fizetési rendszer. Az azonnali átutalások megjelenésével lehetővé válik az átutalások és az arra épülő egyéb innovatív fizetési megbízások maximum 5 másodperc alatt történő lebonyolítása az év minden napján, éjjel-nappal.

Az azonnali fizetési rendszer legfőbb jellemzői:

  • Folyamatos (24/7/365) működés
  • Belföldi forint átutalások 10M Ft alatt (a bankok bilaterális módon ettől felfelé eltérhetnek)
  • 5 másodperces időhatár
  • Másodlagos azonosítók használata
  • Fizetési kérelem szolgáltatás

A hazai bankok számára kötelező az azonnali utalási rendszerhez és a másodlagos azonosítók adatbázisához csatlakozni, ugyanakkor a Fizetési kérelem kiegészítő szolgáltatáshoz akár az Ön vállalata is csatlakozhat közvetlen módon is.

 

Másodlagos számlaazonosítók adatbázisa szolgáltatás

Létrehozásra kerül egy olyan másodlagos számlaazonosítókat kezelő adatbázis, aminek köszönhetően email cím, telefonszám vagy adószám használatával is lehet utalást és fizetési kérelmet indítani, nem kell ismerni a címzett számlaszámát.

 

Fizetési kérelem szolgáltatás

A fizetési kérelem egy pénzmozgással nem járó üzenet, ahol a jogosult (pl. szolgáltató) eljuttatja a fizetési kérését a fizető félnek (vásárlónak). Az üzenet tartalmaz minden, az azonnali átutalás indításához szükséges adatot, ezért a vásárló részéről csak jóváhagyás szükséges az utalás indításához.

A fizetési kérelem oly módon is benyújtható, hogy abban az azonnali átutalási megbízás megadásához szükséges adatok között - a fizető fél neve és pénzforgalmi jelzőszáma helyett - a fizető fél fizetési számlájához rendelt másodlagos számlaazonosító szerepel.

A fizetési kérelemben meghatározható érvényességi idő, amely a fizetési kérelem benyújtását követő legfeljebb kettő naptári hónap lehet. Továbbá lehetősége van a kérelem küldőjének beállítani a fizetési kérelemnél részletfizetési lehetőséget is.

A fizetési kérelem szolgáltatáshoz nem csak bankok csatlakozhatnak közvetlenül, hanem a GIRO Zrt. szerződéses feltételeit teljesítő Magyarországon bejegyzett jogi személyek is.

 

Mi fog változni a szolgáltatás bevezetését követően?

A meglévő fizetési megoldások mellet új, innovatív elektronikus fizetési módok terjedhetnek el. A már rendelkezésre álló technológiák szélesebb körben is használhatóbbá válhatnak, amire lehetőséget ad az azonnali fizetési rendszer, valamint a kiegészítő szolgáltatásai. Az azonnali utalás elterjedését támogató országos munkacsoport egységes adatbeviteli szabványok (NFC, Bluetooth, QR kód) megalkotásán dolgozik, ezzel is elősegítve az azonnali átutalásokra épülő elektronikus fizetési megoldások kialakulását és elterjedését.

A rendszer indulását követően azonnal új fizetési módként lehetővé válik a jelenlegi csoportos beszedési megbízásnál mindkét fél számára kedvezőbb, olcsóbb, digitális fizetési mód, a fizetési kérelem alkalmazása.

A fejlesztés az Ön cége számára alapvetően – az olcsóbb fizetési mód eredményeként - költségmegtakarítási lehetőségeket, kintlévőségek csökkentését teszi lehetővé.

Levelünkhöz csatoltunk egy, az azonnali fizetési rendszer eredményeként nyújtható szolgáltatásokról készült rövid prezentációt a téma jobb megértése érdekében, illetve a fejlesztéssel kapcsolatban részletes információt az alábbi oldalon találnak:

https://www.mnb.hu/penzforgalom/azonnalifizetes

 

Kérdőív

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) minden olyan kezdeményezéssel egyetért és támogat, amely a hazai készpénzforgalom visszaszorítását célozza, ezzel is segítve azokat az intézkedéseket és törekvéseket, amelyek a gazdaság fehéredését és a vállalkozói környezet javítását célozzák. E rendszer bevezetésénél elsődleges célunk, hogy elősegítsük az érintett piaci szereplők közötti információmegosztást, illetve feltérképezzük és összegyűjtsük az azonnali fizetési szolgáltatással kapcsolatos észrevételeket, kérdéseket. Fontosnak tartjuk, hogy az érintett cégeket ne csak tájékoztassuk a rendszerről, hanem véleményüket is kikérjük. Ennek érdekében az alábbi kérdőív került összeállításra, amelynek összegzett eredményét eljuttatjuk a rendszer alkotóinak.

 

Kérjük, hogy a fenti anyag áttanulmányozását követően az alábbi kérdőív kitöltésével segítse munkánkat!

 

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScdfn0SKOcnx7SawwS77hNyHxfCx2Sa234kZ7K8qTQ5KmWXWw/viewform?usp=sf_link

 

Az e-mail cím megadásánál, kérem a társaság cégjegyzékben szereplő, aktív elektronikus kézbesítési címét legyen szíves megadni. A kérdőívben megadott adatokat bizalmasan kezeljük és csak a jelen témával kapcsolatban- a személyes adatokat a GDPR előírásaival összhangban - használjuk fel.